Ok, wel, wij hebben ook zo iets meegemaakt, maar het valt absoluut wel mee hoor! Zowel de prijs als de tijd !!
Het enige dat tegenvalt is dat wanneer ze nieuwe kabels moeten trekken, ze de muren open maken met een slijpsteen en dat maakt veel stof … veel stof …
Wat wij voorhadden, was dat er over in huis nieuwe stopcontacten hingen, maar dat er nergens aarding was aangesloten. Die hebben ze dus moeten toevoegen.
Beneden lukte dat nog om die via de bestaande kabelbuizen tot in de meterkast te krijgen, maar boven was een ander verhaal. Voor boven is er een volledig nieuwe bekabeling gekomen, maar om te vermijden dat alle muren beneden moesten worden opengebroken, zijn ze van af de meterkast rechtstreeks naar de zolder gegaan (dat kon via buiten), en vandaar dan naar beneden naar de kamers.
Nu, ik raadt aan om dat zo rap mogelijk te laten doen. Het maakt misschien veel stof, en wanneer u meubelen er al staan, is dat minder gezellig want echt, die stof is enorm!
En het moet toch gebeuren !! 18 maanden zijn rap om.
Wanneer ze effectief de muren moeten openbreken, is het interessant een
globale offerte voor elektriciteit conform maken plus afwerking achteraf te vragen. Dan wordt nadien alles terug netjes toegemaakt, en behangen of tegeltjes. Ook de lampen worden direct in het plafond ingewerkt en dergelijke. Wij hebben dat zo laten doen, met een enkele offerte, maar wel uitgevoerd door 2 of ik dacht zelfs 3 aannemers. Dat weet ik niet meer, maar we hebben ook de coördinatie uit handen gegeven. Wij woonden daar nog niet, en het leek mij erg ingewikkeld om telkens 2uur heen en 2 uur terug te rijden na mijn werkdag om dan te checken hoe ver alles stond, en om eventueel de volgende vakman te laten komen. En daarbij kwam het zo goedkoper ook! Ik had al prijs gevraagd apart aan een elektrieker en een plakker/behanger, maar nu was alles bijna 500 euro goedkoper! Met de extra service van iemand die het voor u opvolgd.
Nu, bij ons was alles geklaard op 10 dagen, en het kwam in totaal om 2400 euro of zo, dus dat viel goed mee. Daarna moesten we natuurlijk wel terug een inspectie aanvragen, en nog eens 250 euro betalen, maar bon, nu zijn we helemaal gelijk het moet zijn.