Ja, sorry, het is voor mij heel duidelijk maar inderdaad is mijn vraag op papier niet zo duidelijk. In feite moet de ketel zelf vervangen worden want die valt tegenwoordig te vaak uit. Er kan een nieuw stuk worden ingezet, maar onze buurman die ons altijd komt depanneren zei me al dat die ketel echt erg oud word.
Dan de buizen, ja, misschien kunnen die wel behouden blijven, maar boven moeten er toch hier en daar andere radiatoren op. Tenminste, in de slaapkamer van ons kleinste staan een veel te kleine verwarming en in het bureau ook. Je kunt die gans opendraaien, dan wordt hij heel erg warm, maar de ruimte zelf blijft te koud. Verder zal dat misschien wel lukken.
En de isolatie is ondertussen in orde. We wonen ook aan een heel drukke baan, waar veel vrachtwagens en bussen rijden dus we hadden ook een groot probleem met lawaai. We hebben pas alles opnieuw laten
isoleren maar direct tegen warmteverlies en tegen geluid: de buitenmuren zijn geïsoleerd, het dak, we hadden al dubbel glas, dus dat is normaal gezien in orde nu. Ik ga eens horen voor zo'n condensatieketel. Is misschien wel heel interessant, zeker omdat we nu toch al een mazouttank hebben, en die precies ook op mazout kan draaien.